onsdag 27 maj 2009

När barnen är tysta...

... gör dom något dom inte bör.

Det har jag iallafall fått lära mig . Men tydligen är det inte så med vår fina dotter. Idag hade far och dotter mysdag, med en hel del kramar, skrik av glädje, vovvar (alltid) och bullbak. När fadern började diska försvann Smula iväg och efter det var det tyst, tyst i ungefär 30 minuter. Som alla vet kan man hitta på VÄLDIGT mycket man inte får på 30 minuter. Det jag såg när jag smög in på hennes rum var detta:

(Innan vi fikade hade smula sovit, därav frisyren.)

Men hon satt själv och läste, gick och hämtade ny bok och satte sig och läste den. Verkligen kul att hon är så intresserad av böcker redan.

Nu är det ju inte så att sitta ensam och läsa en bok är det enda hon gör. Lyckades även busa med kompisen Lilla Krullo långt in på måndagsnatten, eller iallafall till klockan halv tio. Mycket roligt. Får berätta mer om det sen. Men säger en sak, om Burre vägrar stå still, hur ska man då kunna dra honom i pälsen?

2 kommentarer:

Linnea sa...

Så söt hon är där på golvet med morgonfrisyr!! Önskar vårt lilla krullo också kunde sitta still och läsa lite oftare. Var jättekul att ha er här, vet däremot inte om Burre uppskattar att ha fler små "gosare" i huset :) om han bara visste hur uppskattad han är av våra tjejer!

Anonym sa...

lik sin far men söt ändå......äntligen förstår jag vad som menas med detta som jag ofta läst (på t-shirts)
kramar denna vackra unge / farmor