lördag 24 november 2007

Holy Crap jag ska bli pappa

Det blir små uppenbarelser lite då och då vad det är som ska hända egentligen, häromdagen var vi på IKEA (igen) för att köpa lite småsaker till den kommande. Då kom jag på mig själv att tänka sånna typiska "pappa-tankar". Bland annat så har jag kommit på mig själv att göra små mentala noteringar om vad t.ex. andra barn har på sig så att vår lilla kan ha sånna kläder jag tycker om.

Iallafall köpte vi lite tallrikar, glas och bestick till henne. Då tittar jag väldigt skeptiskt på dom väldigt färgglada gafflarna och säger; "Tycker du inte att dom är är lite väl vassa?". tycker själv att det var en sån "pappa-sak" att säga. Det har blivit en hel del sånna saker, saker som jag aldrig tänkt på förut har blivit så viktiga.

Idag kom jag fram till att jag vill ha fotografier på väggarna... jag... har väl mest skitit i sånt innan. men inte nu, för jag ska bli pappa till världens bästa lilla flicka.

Inga kommentarer: