söndag 18 november 2007

Tji fick du!

När vi idag var på Statoil för att tanka upptäckte vi att någon har försökt slanga bensin från vår bil. Tji fick de kan jag säga, för bilen har behövt tankas mycket länge och där kan inte funnits mycket att hämta. Allra mest irriterar jag mig över att de förstört lacken vid tanklocket, så förbannat onödigt! Dessutom hade de glömt (?) att sätta tillbaka tanklocket så vi fick köpa nytt.

Nåväl, jag är fortfarande lyrisk över vår bil. Då jag i fredags var och skulle byta däck så fick bilen mycket beröm av både däckfarbror och Thereses supersnälla pappa som fixat däcken åt oss. Däckfarbror sa att han sällan sett en Mazda av den årsmodellen i så bra skick och då blev jag ju såklart ännu mer nöjd med vårt köp. Ja nu har bilen vinterdäck, dubbat och allt, så vi kan köra säkert i vinter. Får dock se hur länge till jag kan klämma in mig bakom ratten och fortfarande nå ner till pedalerna. ;)

Magen verkar inte växa så fasligt mycket längre, men det märkts att smulan blir större. Och vildare! Tack och lov verkar hon ha en rätt behaglig dygnsrytm än så länge. Jag blir sällan väckt på nätterna, men runt 7 på morgonen får jag en spark som får mig att skutta ur sängen. Alla tapeter är nu på plats och vi kan så smått börja inreda barnrummet. Har inte så väldigt mycket saker än, mest kläder, men det kommer när det kommer. Vi behöver nog inte stressa, det är ju trots allt nio veckor kvar.

Just nu önskar jag att jag slapp skola och jobb och bara kunde sitta hemma och klämma på magen. Men så kan det inte bli, inte än i alla fall. Läser två mycket intressanta kurser som avslutning på terminen och vet inte hur mycket till jag vill jobba, så det lugnar ner sig lite innan jul. Helt sysslolös hade jag aldrig klarat av att vara, hade klättrat på väggarna och förpestat tillvaron för stackars sambon som redan har ett tufft jobb med att hantera mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hade aldrig hänt på Vivalla! :)