måndag 2 juni 2008

Något helt annat

Jag hade egentligen planerat att skriva om något helt annat, men precis innan jag började skriva kom Mamma och Smulan och hälsade. Då tänkte jag att jag skulle skrämma vår lilla Smula lite men det blev motsatt effekt. För första gången startade ett ordentligt skratt från vår lilla flicka, och det slutade inte. Löjlig småbarnsföräldrar som vi är tyckte vi detta var underbart och vi är så stolta.

Det andra jag tänkte berätta är att vår lilla skrattdotter har en liten rolig egenskap, när hon är avslappnad och bara ligger och tittar ser hon precis ut som vår tids största fotomodell

Sedan har vi bestämt oss för att göra en lista. "Ologiska rädslor som nybliven förälder". Den listan är tankar som har kommit upp i huvudet på oss, saker som vi var rädda för när det handlar om Smulan.

Ologiska rädslor som nybliven förälder
  • Tänk om jag råkar bryta armen på henne, och inte märker det.
  • Tänk om jag råkar släppa något hårt på henne när hon ligger i vagnen.
  • Tänk om jag glömmer bort att mata henne i ett par dagar.
  • Tänk om jag inte kommer på att jag måste byta blöja, på flera dagar.
Det kommer mer. Detta är bara några få av dom tankar jag har haft när vi väntade barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och........Tänk om ni glömmer henne hos mormor när ni reser hem från skåne.