tisdag 21 april 2009

Har pappa blivit blödig?

Ja jag tror nästan det. För ett par år sen var jag inte alls lika känslig som jag är idag, detta beror enbart på min underbara dotter. Jag velar lite i min åsikt om hur mycket man förändras när man får barn. Vissa dagar anser jag att jag inte förändrats alls sen lilla vackra kom, men den del dagar känner jag i hela kroppen hur annorlunda jag är. Ett exempel är att jag numer inte kan se sjuka barn på tv, det får mig att må jättedåligt, har till och med väldigt svårt att se reklamen "Min stora dag", en reklam där en jättefin liten flicka åker till sjukhuset med sin mamma och pappa, där ser hon en hel del konstiga saker. Väldigt rolig reklam kan man tycka, men jag mår jättedåligt när jag ser den. Klart jag har förändrats.

En annan sak som uppenbart har förändrats, jag älskar verkligen Astrid Lindgren. Denna underbara underbara tant. Allt det som hon har gett till världen, så otroligt underbart. Ser väldigt mycket framemot att sitta och mysa med min vackra lilla dotter och läsa för henne om alla äventyr. Har även börjat fundera på alla sagor jag ska berätta för henne, jag har en hel del sagor i mitt huvud som hon ska få ta del av. Vem vet, får skriva en bok eller två.

Medans jag skriver detta inlägg lyssnar jag på Cornelis Vreeswijk - Turistens klagan. De barnskratt i den visan får håret på mig att stå upp och blir helt tårögd. Helt underbart, har jag förändrats?

Självklart



Det sjunger några ungar på Karl Johan.
dom låter starka och fina som bara ungar kan.
själv e jag bakom lås och bom på mitt hotell.
en kväll bak barrikaden en vanlig kväll.

Över mitt huvud svävar en kolsvart gam.
i rummet bredvid mitt sjunger en tokig dam.
och jag är trött och tveksam men deras sång är gla'.
om inga ungar funnes så slutar ja'.

min dam. att språket slinter i vissa fall....
på grund av snö som blöter...fast den är kall....
stor sak däri.skidåkning har också charm.
gnid in ditt skinn med nässlor, så du blir varm....

men det ska vara nässlor från vikens kant.
och inga sneda nässlor från ruinens brant.
bevara oss från dem som dessa saluför.
oss. och dem glada ungarna här utanför.

när inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VÄLKOMMEN :)



Mormor antenn

Anonym sa...

jo, nog har du blivit blödig...... men vad gör det? denne underbara unge kan få vem som o vekna.... kram / mamo