tisdag 24 juli 2007

Förbannade klant!

Jag hade tid till läkaren igår, vilket jag sett fram emot länge. Hoppades på att få lite nyheter om pyret och höra om mig mage är lagom svullen och så. Klockan 15.00 hade jag tid och när jag precis skulle lämna lägenheten drygt 20 minuter innan detta så ringer telefonen. Det är min barnmorska som lite käckt beklagar att jag inte kunde komma den dagen eftersom det blivit ett missförstånd och läkaren inte alls skulle vara där då utan istället idag tisdag. Så därför skulle jag då få komma idag kl 15.00, det var den enda tiden de kunde erbjuda. Jag blev tokig, skogstokig! Vad tror människan? Att jag kan ringa till min chef varenda dag och ta ledigt bara för skojs skull? Tack och lov så har jag väldigt snälla chefer som brukar göra allt för att det ska lösa sig till det bästa och även denna gång löste det sig. Men att behöva ringa till sitt jobb och berätta att man inte kan jobba nästa dag för att barnmorskan ringer 20 minuter innan man har en läkartid är ungefär lika pinsamt som att försöka intala en lärare att ens hund ätit upp ens läxa. Ganska mycket. Hade det inte varit semestertider så hade jag bytt barnmorskemottagning bums. Blir det inte bättre till hösten så byter vi definitivt.

Ja, och från och med denna veckan kommer vi lägga in magbilder varje vecka. Vi tar även gärna emot kommentarer. ;)

Favoritfrukost för tillfället: Osötat fullkornsbröd med leverpastej och smörgåsgurka och ett stort glas iskall mjölk. Även flingor ligger fortfarande högt på listan.

Luleåbiljetterna är ombokade eftersom jag insåg att vi har inskrivning på uni den 29:e augusti. Bytte transportmedel till flyg, vilket ger oss 2 hela dagar till i paradiset. Det blev inte ens dyrare att flyga, nästan tvärtom. Den 20:e augusti bär det iväg. Tåg till Stockholm, flygbuss till Arlanda, flyg till Kallax och sedan helt plötsligt så sitter vi i köket på Yrkesgatan och förhoppningsvis kramas med världens sötaste tvillingpojkar.

Dagens aktiviteter: Frukost, promenad, plugga, läkaren kl 15.00 och sen jobba 17.00 till 22.15.

Inga kommentarer: