torsdag 12 juli 2007

Vecka 12, eller?

Nåväl, jag är i alla fall minst i vecka tolv. Det skiljer lite på uträkningen på olika ställen, men vi bestämmer oss för att det är vecka tolv som gäller.

Har fått tillbaka morgonillamåendet igen, nu så illa att jag hulkade en massa när jag borstade tänderna häromdagen. Annars är det tunt med graviditetstecken för tillfället. Nu gäller det väl bara att vänta tålmodigt ett par veckor innan magen börjar växa på riktigt.

Det är otroligt spännande att läsa om allt som händer i magen under veckorna. Trots att det så intressant så är det otroligt svårt att föreställa sig att det är på riktigt. Allt faller väl antagligen på plats när vi varit på ultraljud.

Var och tittade på mammakläder igår. Åh hallelulja så trist. Betyder graviditet att man totalt ska sluta bry sig om hur man ser ut? Otroligt irriterande. Tack och lov finns Gina Tricot som säljer massor av kläder som kan rymma stora magar. Funderade på ett par hängslebyxor, men modepoliserna skriker nej. Jag kommer i alla fall att prova ett par och sedan själv bestämma mig för vad jag anser. Annars hade jag gärna införskaffat ett par snygga baggyjeans, men ingen tycks sälja detta längre. Tips någon? Jag och sambon har shoppingdejt på lördag och då ska vi verkligen skämma bort oss själva.

Bokat Luleåbiljetter idag. Äntligen! 21 augusti bär det iväg norrut igen, jag längtar så att jag håller på att spricka. Hoppas att magen tagit en något mer bebisliknande form tills dess så att jag kan gå runt och vara lite mallig.

Nu ska jag ut och promenera. Eller borde i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grattis! Skulle snabbt kolla vad som hade hänt i era liv när jag blev dirigerad till denna sidan, och vad ser jag...gravid! Skoj! Verkar bli kvar i linkan längre än planerat o de e ju inte långt till örebro, helgvisit kanske nångång :)
Kram på er båda
/Sofia

Anonym sa...

Hoppas allt e bra med er tre! kram

Anonym sa...

Sofia: Ja det är jättekul och vi ser båda två framemot januari när det är dags

Jenny: Det är toppen med oss, jobbar pluggar och väntar på att det ska bli januari.

// Pappa