torsdag 14 februari 2008

Mycket jobb, mycket kärlek

Nu är vår lilla semla 12 dagar gammal, det känns som om jag har haft henne hela mitt liv. Alla föräldrar pratar om hur deras liv förändras när dom får barn, men detta är inget jag har känt av. Det har inte kommit någon upplysning eller någon jordbävning som har förändrat mig eller min vardag, men ändå är inget sig likt. Här kommer ett uttalande som alla föräldrar kan förstå och alla dom som inte har barn kommer tänka som jag gjorde innan jag fick barn.

Ingen kan förstå hur underbart det är och hur mycket ens liv förändras till det bättre. Detta kan ingen förstå som inte har barn.

Ingenting har förändrats i mitt liv men ändå har så mycket förändrats. Att en liten människa (hon är verkligen så otroligt liten) kan vara så fin, är otroligt.

Vet inte vad jag skulle gjort utan Semlan och hennes mor.

Inga kommentarer: