onsdag 15 juli 2009

Men är hon ett geni eller?

Jag och dottern låg och slappade på sängen tidigare idag, varmt ute och det tar på krafterna. En bebis börjar gråta utanför och Selma tittar på mig och säger: leschen baun (ledsen barn, red. anmärkning). Jag har verkligen världens coolaste dotter.

Hon överraskade oss även tidigare i veckan då hon under en frukost tittar på Bregott-paketet och säger: koscha mooo (Den får ni själv tolka).

Nu är jag hemmamamma igen, något jag har blandade känslor för. Älskar att vara med smula men tycker inte att vi har nog med saker att fylla dagarna med. Jaja, jag får nog bara lära mig att njuta av sommaren och nuet.

Ikväll blir det middagsgäster. Josefine och Dragan kommer på besök och tar med sig både kött och vin. För att middagen inte ska bli allt för enformig har vi lovat att stå för resterande förtäring.

2 kommentarer:

Corze sa...

kul när de pratar, här är de fortfarande inte så mycket vettigt, mest japanska =) men hon pratar massor japanska istället haha =) Men tror hon fortsätter med sin motorik =)... men längtar tills hon snackar mer

Anonym sa...

Hör på telefon att det blir mer o mer förståligt, bara så kul!!!!
Du förtjänar o ta det lite lugnt.... du kan inte gå i 100 hela tiden *ler* kram/farmor-svärmor