torsdag 16 juli 2009

Men ditt lilla trotstroll!

Ibland misstänker jag att vårt troll gör saker som hon inte får bara för att få lov att få ett utbrott då vi tillrättavisar henne. Hon till och med övar på att skrika ibland. "Eeeeek" låter det om henne och så tittar hon lite finurligt under lugg på oss och väntar på att vi ska skaka på huvudet, bara så att hon kan ta tillfället i akt och skrika igen. Älskade unge.

I tisdags morse hade Selma ett flertal sammanbrott. Första sammanbrottet skedde då jag vänligt men bestämt förklarade för henne att vi inte skulle äta frukost i soffan trots att hon bad om detta (vi äter aldrig i soffan, eget påfund av en morgontrött smula). Andra sammanbrottet kom då hon inte fick borsta mina tänder med sin tandborste. Jag började ana oråd och tittade då i hennes mun och fick då se två knivskarpa och taggiga kindtänder som var på väg att kämpa sig ut. Beslutade då att lite Panodil kunde vara en bra idé, vilket ledde till morgonens tredje sammanbrott. Vi har nämligen fått en ovanligt välsmakande Panodil av Selmas gudmor Katarina, som snabbt brukar slinka ner. Den slank ner mycket fort även denna gång och hon ville såklart ha lite till. Min förklaring om att smärtstillande är starka grejer som man inte kan käka som godis inte godtogs kom ännu ett "eeeek" och följdes av en gråtande bebishög på hallgolvet.

Dagen blev såklart bättre. När vi väl tog oss utanför dörren gick vi på långpromenad och hade långlek på en av områdets fina lekplatser.

I morse tyckte Selma att det skulle vara en utmärkt idé att placera sina kritor i toalettstolen. Det tyckte inte jag. "Eeeeek"!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, skönt!!!!!! började nästan tro hon var ett underbarn, så snäll o lydig som hon varit hela tiden. Blir helt varm i hjärtat *ler* kram/farmor