tisdag 27 oktober 2009

Men hur mycket tur kan man ha?

Jo, det kan man ju fundera på. Jag är typen som ofta tänker på hur underbart det skulle vara att vinna saker. Dock är jag, liksom många andra, en typ som sällan är med i några tävlingar eller spelar på lotto. Då jag väl kommer mig för att göra det, vilket som sagt är ganska sällan, så händer det ibland att jag faktiskt vinner. Och nu har jag ju gjort det. Vunnit alltså.

För ett par fredagar sedan så ser jag att jag har ett missat samtal som jag nyfiket spårar till en relativt välkänd radiostation. Efter min spårning följde ett par nagelbitande och frustrerande timmar eftersom jag inte visste, men kunde ana, vad samtalet rörde sig om. Då jag senare på dagen var i färd att införskaffa partystass till min mors bröllop så ringde telefonen äntligen igen. Så stående mitt på H&M tar jag dumflinande emot ett helt fantastiskt samtal från Mix Megapols Pär Lärnström som meddelar mig att jag vunnit en resa till London för två personer och biljetter till Leona Lewis premiärkonsert. Jag svor i radio. Men Pär sa att det fick man lov om man var glad. Jag var glad, såklart.

Jo, sådan tur har jag. På måndag åker jag och en kär gammal studiekamrat till London, första gången för henne och för mig är det ett kärt återseende. Och bäst av allt, min bror och Selmas darling kusin Vinnie möter upp oss och spenderar hela tisdagen med oss i storstan.

Inga kommentarer: