fredag 19 februari 2010

Det finns ett slut iaf.

De 5 första veckorna av terminen har varit lite tunga och jag bestämde mig därför i veckan att inte plugga mer än vad jag egentligen behöver. Nu läser jag mina kurser på distans och halvfart i stället men eftersom de gå parallellt så blir det ändå heltid. Men, i vilket fall, jag kommer att bli färdig med studierna precis då jag planerat att bli det. Och vem vet, då kanske det är dags att bli tvåbarnsmamma? Eller läsa en master. =)

Dagens agenda börjar med bilbesiktning. Sådant är sällan roligt och än mindre idag när snön vräker ner. Senare blir det tentaplugg, vilket antagligen kommer att pågå till lång in på kvällen. Tentan ska skrivas 08.15 imorgon, även detta hade varit lättare att acceptera utan snöstormen.

Det kanske blir en lite Stockholmstripp för mig snart. Min tidigare arbetsgivare, och goda väninna, Catherine kommer till Sverige i mitten av mars och har erbjudit mig att träffa henne för lite St Patricks day-firande. Roligt, roligt.

Inga kommentarer: