söndag 20 juni 2010

Bakismamman inventerar

Eftersom jag var på en galet bra fest igår och cykeln inte rullade hemåt förrän klockan 03.00 så är jag aningens sliten idag. Därför har jag idag sysselsatt mig med saker som har en viss terapeutisk verkan på mig, såsom städa, göra listor och sortera saker.

Dagens stora sortering var inriktad på smulans kläder. Vi har länge svurit över oredan i hennes lådor men ingen har haft ork eller tid att ta itu med problemet men idag fanns det både tid och rätt mående för uppgiften. Och så tomt det blev! När jag sorterat bort allt som är antingen för varmt eller för smått så blev det helt plötsligt hur mycket plats som helst i lådorna och ett behagligt lugn har lagt sig i mitt hjärta. Snyggt, prydligt och plats för nya fräscha sommarplagg. Mycket lyckad sysselsättning med andra ord. Nu är bara frågan om jag orkar lägga ut allt på Tradera eller om jag ska ta den enkla vägen och köra det till närmsta Myrorna?

2 kommentarer:

Stina sa...

Lägg upp det på tradera så kikar jag in där :-)

Mamman och pappan sa...

Om vi får plats med en del av det i bilen när vi kommer ner i augusti så slipper jag kanske allt bry med fotografering, packning och postning. Och du slipper allt bry med budgivning och att behöva betala något. ;)