onsdag 16 juni 2010

Ordning på torpet!

Ja, nu ska det bli lite ordning med bloggskrivandet igen. Efter att ha haft vad som känts som det tuffaste halvåret någonsin så lägger sig nu lugnet över lilla familjen igen. Jag pluggar (endast en kurs!), pappan sommarjobbar, smulan går på dagis tre dagar i veckan och inklämt här och där finns långa härliga dagar som vi kan spendera tillsammans och bara tycka om varandra.

Annan ordning på torpet ska det också bli, lägenheten har verkligen fått lida av vår stressiga start på året och nu betar vi av eländet bit för bit. Kommer också att bli en del loppisturer för att byta ut lite av bohaget och har jag orken och inspirationen så kanske vi till och med har nya tapeter i köket innan hösten. 

Vad läser jag i sommar då? Arbetsrätt minsann. Jag tror att det kan bli ett bra komplement till min utbildning, om jag ska se till att alla mår bra på arbetsplatsen så är det vettigt att jag vet vilka skyldigheter och rättigheter de har. En kurs med högt tempo och 5 timmars salstenta i augusti, men jag ser verkligen fram emot en lärorik sommar. Tack och lov så är inte arbetslagsboken allt för tung för att släpa med sig ut i solskenet.

Smulan då? Jodå, trotsigare än någonsin men också mer underbar än någonsin och vi anser att man får ta det som det kommer och bara acceptera att hon håller på att bli en liten individ. En tuff liten individ. Om en vecka åker vi till hennes farmor för att fira midsommar och klappa får.

Nu ska jag fira en pluggfri kväll med en kopp te och massvis med nya tidningar. Pussen!

Inga kommentarer: