onsdag 14 januari 2009

Terminspaus och dags att tänka lite

Helt plötsligt så var terminen över igen och och då börjar huvudet fyllas med tankar igen. Inget direkt speciellt eller viktigt, men som vanligt blir jag förundrad över hur upptaget mitt huvud är under terminernas mest hektiska pluggperioder. Upptaget av pluggtankar, inte av mina riktiga tankar. Så när dessa perioder väl tar slut så är det som en vild fors släpps lös i mitt huvud och det bara virvlar av saker som glömts bort eller trängts undan. Så nu sitter jag här igen, med huvudet fullt av tankar. Det brukar ta ett par dagar innan den vilda forsen stilla sig något och jag kan börja sortera och organisera bland allt i mitt huvud. Men jag kommer dit, så småningom. Och sen är det dags för nya pluggtankar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk semester i Åre!
Kram Madde