måndag 9 februari 2009

Var är jag?

Insåg idag när jag skulle bege mig till universitetet att jag har hopplöst lite koll på vad som händer i mitt liv just nu. Jag glömmer ungefär hälften av allt det jag borde plocka med mig till seminarier och föreläsningar, har ingen koll på hur jag ligger till inför nästa veckas tenta och vet knappt vad min nuvarande kurs ens handlar om. Statistik eller något, antar jag.

Varför är det så här, just nu? Jo, det kan jag tala om för er. Jag har ingen kalender. Med alla mina miljoner bollar i luften och smått dementa knoppfunktion behöver jag en liten bok där jag kan planera mina dagar in i minsta detalj. Jag behöver detta för att överleva, för att de runt omkring mig ska överleva. Kringvarande människors hälsa kan nämligen riskeras då jag i vrede försöker komma på vad jag borde göra härnäst, och inte har någon prydlig lista att läsa detta i.

Men i alla fall. Jag är ganska säker på att det är statistik.

Inga kommentarer: