torsdag 26 februari 2009

Vårvinter


Det känns underbart att det fortfarande är någorlunda ljust när jag cyklar hem från universitetet vid 5-tiden. Nu går det verkligen på helt rätt håll, inom en ganska överkommlig framtid kommer det mest troligt vara vår. Jag har aldrig varit speciellt bra på att hantera vintern och det kommer aldrig att bli min favorittid på året. Våren och sommaren är min tid, nystart och värme passar mig bättre.

Smula och jag har varit på öppna förskolan idag, käkat semlor och kastat bollar på det andra barnen. Eftermiddagen spenderade vi hemma hos familjen Sindt och därefter promenerade vi in till stan för att möta upp pappan efter hans jobbdag.

Imorgon blir det premiärlöprunda, något jag sett fram emot hela dagen. Sen blir det stan för att spana på sulky och annat som Selma kan tänkas behöva. Kvällen spenderar jag och dottern ensamma hemma eftersom pappan ska iväg på farligheter. (Guitar hero hos Selmas bästis Markus.)

Nattinatt!

Inga kommentarer: