torsdag 27 augusti 2009

Att ge tillbaka

Jag är så innerligt tacksam mot alla som var till hjälp då jag var sjuk. Sedan jag blev utskriven från sjukhuset så har jag på alla sätt jag kunnat försökt ge tillbaka lite av allt jag fått.

Landstingets egen tidning Tebladet delar ett par gånger om året ut en tårta till någon i vården som gjort ett extra bra jobb, och jag är ju ett levande bevis på att många av dem gjort ett superjobb. De som från första början såg till att jag kom till läkare överhuvudtaget var Sjukvårdsupplysningen här i stan och jag tyckte därför att de gjort sig förtjänta av en tårta. Så för ett par veckor sedan skickade jag därför ett mail till Tebladet och berättade hur Sjukvårdsupplysningen faktiskt räddat mitt liv och tidigare denna veckan så fick jag ett telefonsamtal från tidningens redaktion som berättade att de fastnat för min historia.

I onsdags bar det sedan ivåg till Jourläkarmottagningen för att överlämna tårtan och bli fototgraferad med alla de fantastiskt duktiga sjuksköterskorna. Jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna och jag märkte att även ett par av sköterskorna blev ganska tagna. När jag sedan cyklade tillbaka till jobbet hade jag en omtumlande men härlig känsla i hjärtat, det kändes verkligen som ännu ett välbehövligt avslut på allt det tunga.

Jag kommer att få ett par exemplar av tidningen hemskickade, så säg till om du vill ha en kopia.

1 kommentar:

Anonym sa...

tårarna kommer när jag läser detta, för jag vet, vet hur nära det var....... så jag förstår din känsla. Fint avslut på en jobbig situation. Ja, jag vill gärna ha en kopia. Kramar dej /lena