måndag 17 augusti 2009

Smulan spelar gitarr. (Uppdaterad)

Selma och Mamma sitter just nu brevid och plinkar på Pappa gitarr, som han själv inte kan spela på (Någon som har lust att lära mig så skicka ett mail)

Iallafall, tillbaka till det jag skulle blogga om.

Snart börjar både Selma och Pappa på dagis. Pappa återupptar sin utbildning och är mer taggad än någonsin och Selma börjar på dagis. Jag misstänker att Selma kommer trivas jättebra bland gungor, barn och mellis. Det är nog Pappa som kommer tycka det är jobbigast. Stackars Pappa

Idag vid frukosten fick Selma en kopp som de stora flickorna har, en riktigt kaffekopp. Precis som Mamma har... nästan. Fast Mammas och Pappas kaffe smakar inte så gott, det luktar gott däremot, så hon fick nöja sig med vatten. Vilket också heter kaffe.

Selmas Kaffekopp

Bästa tiden på dagen måste nog vara Selmas sovrutin.

Duscha - Leka i duschen, tvätta sig och leka med sina fiskar.
Välling - Först går man ut i köket och värmer vatten, sen skaka (vilket Selma hjälper till med)
Mysa - Ligga i soffan och mysa med välling.
Borsta tänderna - Sätta sig på badrummet och borsta tänderna. Jättemysigt, sitter i knät och myser.
Sova - Gå in i sovrummet. Här måste man vara TYST! Selma viskar och håller upp fingret mot munnen och säger "sssssscccccchhhh" man måste alla vara tysta. Därefter får Mamma och Pappa vars en STOR puss och STOR kram. Sen ligger man i sängen och säger "natta natta" efter man fått sin bok och myser med Vovve, Nalle och Docka.


Uppdatering

När jag började skriva detta inlägg och kommit till hur man gör när man går in i sovrummet ringde Selmas dagis vilket gjorde att jag var tvungen att gå. Idag den 21:e september hittade jag det sparat så då var det lika bra att skriva klart.

Sammanfattning:

Selma är bäst!

Inga kommentarer: