söndag 24 juni 2007

Gravidkörkort?

Nu sen vi fick reda på att vi var gravida har vi båda suttit på föräldrasidan Familjeliv. Personligen sitter jag där mest för forumet, vilket innehåller det mesta, och (o)tur är väl det. Där kan man få svar på det mesta och få en åsikt om allt.

Men nu till saken.

Dom människorna som sitter här är (nästan) alla föräldrar eller blivande föräldrar. Nå, jag påstår inte att jag är IQ-eliten här i världen men tycker ändå att jag har sund inställning till det mesta.
Men på detta forum finns det trådar som t.ex:

"Jag tog ecstasy och kokain igår, kan detta påverka barnet i min mage?"

"Min mamma och pappa har båda blåa ögon och jag har fått blå. Det betyder ju att min mamma har varit otrogen och den jag tror är min far är inte det egentligen"

Detta är trådar som inte är helt ovanliga, finns även värre trådar. (Finns även ett par riktigt roliga och intressanta trådar)
Det är människor som dessa som gör mig nervös inför att bli förälder.

Kanske är det dags att införa intelligenstest/drogtest när man bestämmer sig för att skaffa barn.

Inga kommentarer: