lördag 23 juni 2007

Illamående, obekväm och hopplöst lat.

Jag har alltid sagt att när jag blir gravid så skulle jag ändå vara lika noga med att vara snygg och fräsch som annars. Jag ångrar att jag någonsin var så dum att jag trodde att det verkligen skulle kunna bli så. Nu släpar jag mig dagligen omkring i lägenheten, illamående, oduschad och ständigt klädd i mjukisbyxor. Värst av allt just nu är nog att jag fått en gigantisk böld i min ena armhåla som gör att jag knappt kan använda armen. Bölden ser jag dock som något ganska komiskt eftersom jag strax innan jag visste att vi ska ha barn läste att på någon ö i Karibien är just bölder ett säkert graviditetstecken.

Jag är trots allt detta världens lyckligaste just nu. Inbillar mig till och med att jag är lyckligare än vad någon annan varit före mig.

Mina smaklökar har återgått till barndomen och allt kryddstarkt jag lärt mig att älska den senaste halvan av mitt liv ger mig nu en något grönaktig nyans i ansiktet. Curry och köttbullar, miljonbiff, svampstuvning, risgrynsgröt och flingor är det mest delikata jag kan tänka mig för tillfället. Idag har även rostat bröd fungerat mycket bra, något som har fått min GI-hjärna att våldsamt rynka på näsan tidigare. Ack ja, vad ska det bli av mitt diciplinerade hälsostyrande? Väljer att lägga just den tanken på hyllan, i alla fall för de kommande 7 månaderna eller så.

På måndag går jag in i vecka 10. Bilder kommer så snart jag anser att bulan på magen innehåller mer bebis än fett.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått smak på något konstigt än? Har hört talas om att man kan få för sig att äta allt möjligt skumt. :-)

kramar från värmlandsskogen

Anonym sa...

Det är så mysigt och jag ser verkligen framemot att följa din graviditetet
Många kramar

Anonym sa...

Jag såg inte heller fräsch ut i början. Rödögd och blek.. fett, livlöst hår.. hade dille på surt. Citron, sura nappar, inlagd gurka, pizzasallad med mycket vinäger, syltlök, sur kiwi mm..