fredag 3 augusti 2007

Nämen vad händer?

Ja, det har varit slött på bloggfronten ett par dagar men jag anser att jag har en alldeles utmärkt och godtagbar förklaring till detta.

Nämnligen. Jag satt på jobbet förra fredagen och längtade efter att dagen skulle ta slut. I ögonvrån tyckte jag mig uppfatta någon som stod och fotograferade och tänkte stilla "dessa j-a turister". En och en halv kund senare stod den fotograferande människan kvar och jag var tvungen att vända mig om för att se vad som kunde vara så intressant att det måste dokumenteras så länge. Jag hann bara vända mig om innan tårarna steg i mina ögon och jag började skaka hysterinskt. Det var mamma! Där stod hon och Magnus och bara fnittrade och jag var i total chock. Varken jag eller Dennis hade kunnat föreställa oss att de skulle komma och överraska oss så. Visst har de sagt att de ville komma och hälsa på men jag trodde inte att det skulle hinnas med denna sommaren. I vilket fall som helst så hade vi en helt fantastisk helg, har nog sällan haft det trevligare. Vi såg mycket av stan och åt gott på kvällarna. Bara att ha dem här har kännts som en enorm lyx. Tack ska ni ha!

Fick dessutom ett par hängslebyxor av mamma i försenad födelsedagspresent. Jag fullkomligt älskar dem och klär mig ogärna i annat.

Magen växer och igår sa sambon att det börjar likna en riktig babymage. Ja, det börjar faktiskt luta åt det hållet. Vårt pyre är denna vecka 13-14 cm lång. Tänka sig så coolt.

Jobba i eftermiddag och sen ledig fram tills onsdag. Har en hel del plugg att bli färdig med. Vill inte ha en massa läsande och skrivande kvar när vi reser norrut om två veckor. Två veckor kvar till Luleå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack ska ni själv ha stumpan för en jättetrevlig helg.
Saknar er...........
kramar