tisdag 14 augusti 2007

Oh så glad!

Ja, så glad är jag över att äntligen fått penicillin (japp, har tack vare ordlistan i min mobil lärt mig att stava till det nu) som fungerar. Mina utslag är nästintill borta och jag har inte haft ont sedan jag började ta tabletterna.

Ja, det var den lyckan. Dess existens hotades dock en smula häromkvällen när jag med fasa märker att jag fått munsår. Har nästan sluppit detta de senaste 9 åren men nu har min kropp visst bestämt sig för att jag ska utsättas för det mesta så att jag är väl förberedd för livet som mamma. Jag deppade inte allt för länge eftersom jag visste att otroligt bra salvor för detta nu finns att köpa på Apoteket. Så igår morse bar det av till läkemedelssnabbköpet och det inhandlades Anti. Väl hemma och väl insmord började jag kika lite på bipacksedeln och vips så var lyckan på flykt igen. "Rådgör med läkare före användning av Anti under graviditet." Men alltså, suck. Orkar inte ringa till någon läkare och ringer helst inte till min barnmorska eftersom hon inte en enda gång kommit med något vettigt svar om något under hela min graviditet. Så idag blir det Apoteket igen för att införskaffa zinksalva.

Annars är jag ganska lycklig, om kanska lite stressad. Jobbar inte alls denna veckan, ska på ultraljud på fredag och ska antagligen få lyxa till det lite med ett frisörbesök. Stressen beror på att jag har två inlämningsuppgifter som ska vara klara innan måndag och en nästan 500 sidor tjock bok skriven av en rysk pedagog som också ska vara läst innan dess. På måndag, ja då är lyckan stor, för då är det dags för avresa mot norr.

Jag har dessutom världens bästa sambo. Slå det ni!

Inga kommentarer: