måndag 8 oktober 2007

3 Roliga

Från Tjuvlyssnat:

Gallerian, Piteå

En mamma ~50 och hennes dotter ~18 sitter och äter och pratar.
Mamman: Ja, jag är väl skyldig dig 20 kronor.
Dottern: Nä det är lugnt, vi kan säga att vi är kvitt nu.
Mamman: Jaha?
Dottern: Ja, du har ju uppfostrat mig och all sån skit, gett mig mat och sånt.
Mamman: Och du tycker att det bara är värt 20 kronor?!
Dottern: Men ta det lugnt, jag skämtade ju bara! Jag har ju inte bett om att bli född direkt.
Mamman (tyst): Inte jag heller.
Dottern: Va?
Mamman: Inget! Ingenting alls…


Slottegymnasiet, Ljusdal

Tjej ~18: Du, jesus föddes på julen va?
Kille ~18: Mm.
Tjej ~18: Och dog på påsken?
Kille ~18: Japp.
Tjej ~18: Fan, han blev inte så jävla gammal alltså?


Bogart, Sunne

Fyra tjejer ~16 ska hyra en film. Tjej 1 går till disken för att betala filmen medan de andra plockar lösgodis.
Kassörskan ~35: Personnummer?
Tjej 1: Euhm. Hanna! Hanna!
Tjej 2: Ja?
Tjej 1: Kan jag använda ditt personnummer? Jag har inget!

Inga kommentarer: