torsdag 11 oktober 2007

Köpa dator/Kaffe?

Låt oss säga att vi går in på ett café för att ta en fika.

- Jag vill ha en kopp kaffe tack.

- Varsågod, här har du en kopp med en kanelbulle till.

- Eh, jag är inte hungrig. Tar gärna en slät kopp utan bulle.

- Vill du inte ha bullen så måste du slänga den - du får inte ge bort den till någon annan. Det blir 30 kronor tack.

- 30 kronor? Kostade inte kaffet 20?

- Jo, men bullen kostar 10.

- MEN JAG VILL INTE HA EN BULLE - JAG ÄR ALLERGISK. Äsch, strunt i det. Jag går någon annanstans där jag kan få en vanlig slät kopp kaffe utan kravet på mig att köpa en bulle jag ändå måste slänga.

- Lycka till, du kommer inte att hitta något café i den här stan som vill ge dig en kopp kaffe utan bulle.

Skrattretande eller hur? Principen kring påtvingade operativsystem är ändå densamma, med den skillnaden att alla "kanelbullar" kommer från ett och samma företag.

Nu efterlyser vi svenska företag som kan leverera maskiner med Linux installerat eller helt utan operativsystem. Bärbart eller stationärt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju här som jag gillar kalelbullar!!!!!!