söndag 10 augusti 2008

Jag kom in!

Jaaa! Har länge fått höra från min omgivning att jag borde omvandla mitt stora intresse för hälsa till något jag kan sysselsätta mig med i framtiden. Jag har varit lite feg och lite velig och inte riktigt trott på att lilla jag skulle kunna få jobba med något som jag tycker är så kul och som jag brinner så hett för. När jag blev sjuk och låg inlagd i vintras fick jag mig dock en tankeställare. Livet är för kort för att spenderas på saker man egentligen inte vill göra och alldeles för viktigt för att slösas bort på saker som egentligen inte betyder något för hjärtat. Tack vare detta tog jag mod till mig och skickade in en ansökan till Hälsoutvecklarprogrammet på universitetet här i stan. Och vet ni, jag kom in! Jag är en av de 25 lyckliga som får lära sig hur man bäst lever livet för att må så bra man kan och hur man hjälper andra att uppnå detta. Utbildningen är mycket bred så några sysselsättningsproblem lär jag inte få i framtiden.

Jag är så glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Jättekul för dig. Krama alla från Farfar och mig