torsdag 21 augusti 2008

Pappaledig!

Idag börjar lite halvofficiellt min Pappaledighet, jag har ni slutat mitt sommarschema och nu ska större delen av min tid gå åt att ta hand om min underbara lilla dotter. Känns lite som att jag lurar någon, tänk så underbart att bara vara hemma och sköta om mitt underbara barn. I like.

Men tyvärr så blir det inte Pappaledighet på heltid, eftersom vi är studenter så ska vi straffas. Straffas med en otroligt låg föräldrapenning, så det blir en del jobbande också. Men det ska jag inte klaga över, har ett jobb som jag trivs väldigt bra med.

Min första dag någonsin med föräldraledighet ska gå åt till att följa Mamma till tandläkaren, passar själv på att boka tid då. Måste även ringa till blodcentralen och boka tid, dags igen att Ge Blod, tänkte att jag även skulle passa på att lämna lite plasma då också. Tar lite längre tid med 45minuter av mitt liv kan jag gärna ge för så mycket bra som det gör.

Inga kommentarer: