söndag 14 december 2008

Hussjuk

Det är inte alltid så lätt att hålla en blogg aktiv, vi har varit runt igen, varit nere i skåne och firat smulans gammelfarfar. Väldigt trevligt.

Har den senaste tiden blivit lite hussjuk, börjar bli väldigt trött på att hela tiden sitta i en lägenhet som jag inte äger, som jag inte kan göra något med. Hjälper ju inte att vi den senaste tiden har varit hemma hos folk med väldigt fina och mysiga hus. Okej vi kan väl alltid köpa en ny soffa men det räcker inte. Känner att jag vill få någonting exakt som jag vill ha det, någonstans där vi känner att vi kan stanna. Oavsett hur bra vi trivs i vår väldigt fina lägenhet känns det ändå som att det hade varit bättre om vi haft ett hus, (med liten trädgård, trädgårdsskötsel är inte min grej). Och vart ska detta hus ligga? Ja det diskuteras ganska mycket här hemma.

Och nu Smulannyheter.

Smulan har varit lite krasslig i halsen den senaste tiden, har även varit lite feber men duktig och tuff som hon är har hon inte gjort ett ljud ifrån sig. Det har blivit lite svårt att sova hela nätterna eftersom den hemska hostan väcker henne. Men den är snart borta och då blir det sova 20.00-09.00 som gäller för smulan igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skåne är ett bra ställe !!!
Kram Farfar

Corze sa...

sover hon 20-09 utan avbrotti vanliga fall?

satan vad skönt

Det bästa med livet... sa...

Iom att man får rösta ;-) så lägger vi i min familj våra fyra röster på skåne!!!

*sneaky sneaky*

Anonym sa...

Håller med farfar!! I skurup t.e.x är det nära till allt man behöver......;)

Krya på er....kram från mormor antenn

Mamman och pappan sa...

Farfar: vem vet, bara massa jordbävningar där nere, känns inte riktigt tryggt.

Corze: ja hon brukar göra det, men jobbig hosta förstör det.

DBML: Har man en blogg så tycker jag man skriver i den om det kommer någon spännande på besök som man inte träffat på länge. så era röster räknas inte.

Mormor Antenn: Ni får gå samman och hitta något bra hus till oss

// Pappa

Anonym sa...

Ni brukar ju hitta lite konstiga texter och annonser, nu har jag hittat något här på nätet

"Personliga Julklappar
Julklappar till barn under granen. Leksaker, sagoböcker, personliga...."

E det små rumpnissebarn eller pysslingar ???


mormor till en som slipper ligga under granen......hoppas jag