söndag 28 december 2008

Men palla!

Nej det har jag inte gjort, inte det minsta har jag pallat blogga. Det har varit ganska körigt med pm som skulle lämnas in, seminarier som skulle förberedas, julmat som skulle lagas och så en förbannat irriterande bil som beslöt sig för att sluta fungera på självaste julafton. Men nu börjar livet komma ikapp igen, nu är det främsta stressmomentet hemtentan som ska vara färdigt om lite mer än en vecka.

Bilen fick sig en kickstart idag och står nu på laddning hemma hos underbart snälla familjen Skoglund. Jag passade på att utforska omgivningarna runt Örebro när jag ändå skulle köra en sväng för att ladda batteriet. 6 långa mil blev det innan bensinlampan började lysa och då hade jag hittat både till Odensbacken och till Kumla, trevligt värre.

Dagen har varit väldigt produktiv. Förutom att bilen har blivit fixad har vi även tagit itu med en hel del saker som bara legat här hemma och skräpat och placerat dessa på Tradera. Japp, nu är vi back in business på Tradera och redan under första timmen lyckades vi sälja iväg två varor på köpdirektpris. Wehee!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va trevilgt med espressobryggare, vi fick en kaffekvarn och espressobönor, kanske skulle fixa en dejt:)

Anonym sa...

oj, komenterade visst fel inlägg...men ni fattar:)

Mamman och pappan sa...

Vi fattar. ;) Kaffedejt låter som en riktigt bra idé, ni tar med kaffe och kvarn så bakar jag biscotti. :)