fredag 14 mars 2008

Lollipop head



När man varit väldigt sjuk kan det kanske kännas löjligt att fokusera på hur man ser ut. Tyvärr kan jag inte låta bli, jag lider mycket av att kortisonet gör mig svullen. Förändringen i utseendet gick allt för snabbt, vid vanlig viktuppgång tar det i alla fall ett tag och man kan gradvis vänja sig. För min del tog det bara ett par dagar från att känna sig hyfsat eftergravidsnygg till att se ut som en vandrande slickepinne. För nej, inte hela jag har svullnat, nej då. Kortison har den lustiga effekten att den gärna omplacerar kroppens vätska och fett till ansikte och mitt på magen. Rumpan som jag miste under graviditeten hade varit ett något tacksammare ställe.

Bifogar lite bildbevis. En av bilderna från gravidetsvecka 38 och en av bilderna från kortisonvecka 2.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det viktiga är att du kommer att tillfriskna! Jag har varit så orolig! Vi ses nu till helgen :) kram
jk