fredag 21 mars 2008

Monstret i spegeln

Tänk att du vaknar en morgon och du inte känner igen människan som tittar på dig genom spegeln. Tänk dig att det du ser är en deformerad kopia av dig själv, en usel och vidrig karikatyr. Tänk dig, så ser mina morgnar ut.

Det kvittar att jag vet att jag håller på att bli frisk och att detta är något jag måste gå igenom för att kunna bli frisk, jag orkar inte. Inte just nu. Det kommer att komma ljusare dagar men idag är definitivt inte en av dem. Efter morgonens dusch upptäckte jag att jag svullnat så pass mycket nu att inte ens mina nyckelben längre syns. Någon skiljelinje mellan hals och ansikte är nu knappt märkbar och min mage har börjat återfå graviditetsform. Hur ska jag orka?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med hjälp av sambon och glädjen av nyfödde dottern :)

Mizsy sa...

Vi finns här för er !!
Tänker på er alltid!
Saknar er
ses imorgon!

Anonym sa...

Du är världens finaste gumman! Kram Madde