måndag 17 mars 2008

Min kropp är fantastisk!

Besökt sjukhuset idag för min tredje behandling och hade det varit möjligt så hade jag skuttat därifrån. Efter behandlingen fick jag nämligen veta att mitt blodvärde stigit till hela 83 och jag har äntligen börjat producera nya blodkroppar i den takt jag ska. Detta innebär att jag slipper gå och ta prover alls så länge jag inte börjar må sämre och att endast en behandling återstår. Det innebär också att jag får minska min kortisondos till 50 mg om dagen, vilket är 100 mg mindre än vad jag hade för lite mer än en vecka sedan. Det har varit en bra dag.

Vår smula utvecklas otroligt och är världens mysigaste tjej att umgås med. Hon ler och snackar för fullt med alla som kommer i hennes väg och är fortfarande mycket lugn och harmonisk. Längtar frutansvärt tills jag är helt frisk och orkar spendera all min tid med henne, vara mamma på riktigt.

Imorgon åker Selma, jag och mormor söderut. Pappan reser efter på onsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det känns härligt att höra att livet börjar vända! Ser fram emot att träffa er.
Kram Madde