lördag 1 september 2007

Halva tiden!

Jahapp, idag var vi halvvägs. Tiden har gått mycket snabbt, känns lite underligt att vi om 20 veckor har ett pyre här hemma. Inget fladder eller sparkar än, men det kommer väl tids nog. Tålamod, tålamod.

Är än en gång irriterad på min barnmorska. Ska inte dit förrän i oktober, det känns väldigt långt tills dess. Träffade henne senast i vecka 7 och nästa gång blir i vecka 26. Är det verkligen så överallt? Är verkligen besviken, jag trodde att man gick relativt ofta för att kolla så att allt stod rätt till. Dessutom har jag fått reda på att jag står under speciell bevakning eftersom jag har sköldkörtelproblem. Jag vill inte riktigt hålla med om att det är speciellt mycket bevakat om jag tar blodprov var 20:e vecka.

Nä nu behöver jag frukost. Ska på stan senare, kanske att jag hinner uppdatera er lite om Luleåresan i eftermiddag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det är jag som är favvotjejen på Familjeliv och har föreslagit att vi träffas och fikar. Bara så du vet hur jag hittade till din blogg... Apropå det där med att vara arg på sin barnmorska; min barnmorska ska sluta, om tre veckor. Finns ingen vikarie än. Föräldragruppen blir kanske inte av, och hon är inte ett dugg intresserad av att försöka lugna en eller ordna nån lösning. Kul... Dessutom står jag också under "speciell bevakning" men har precis som du ingen tid förrän i vecka 26. Visst känner man sig trygg?! Tycker det är så himla dåligt. Speciellt när man väntar första barnet, och inte vet nåt... Jaja, det är bara att ta tag i det själv och försöka lista ut så mycket som möjligt. Trots allt så växer ju bebben där inne vare sig barnmorskan bryr sig eller inte! Ha det bra, ses kanske på fika snart?! /Helena

Anonym sa...

Har läst denna bloggen ett tag nu. Tycker att det är synd att ni klagar så mycket på allt. Ha istället lite vett att vara tacksamma!

Anonym sa...

Klagar på allt?????!!!