måndag 3 september 2007

Japp, jag klagar.

Fick en kommentar om att jag klagar mycket i vår blogg. Jasså, tyckte jag. Jo det kan kanske stämma, men mina klagomål är definitivt inte obefogade.

Om jag, efter en del svårigheter, lyckats ta mig ledig från mitt jobb för att besöka barnmorskan så vill jag inte ha ett telefonsamtal 20 minuter innan jag ska vara på plats där det förklaras att någon klantat sig med tiderna. Och om jag sedan protesterar mot att det kanske är lite kort varsel för min chef att ge mig ledigt även dagen därpå, vill jag inte höra att jag inte har mycket val om jag vill komma på besök.

När jag får utskrivet medicin som kan skada barnet jag bär på blir jag lite ilsken och tycker att detta är mycket klantigt gjort.

Mina sköldkörtelproblem kan förvärras ganska mycket under graviditeten, därför anser jag det vara oerhört viktigt att det kollas ofta och med jämna mellanrum.

Jadå, visst klagar jag. Men inte är det jämt och inte är det om bagateller. Detta behöver inte gillas och om så önskas, definitivt inte läsas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du klagar hur mycket du vill. Men vi tycker likadant.Trodde att man bloggade för att andra ska läsa det, och, för din information så är det väldigt tråkigt att läsa just det. Därför kommer inte vi att läsa den längre.Vi är, så att du vet, en grupp på 6 kvinnor i örebro som ska ha barn mellan november och mars, och vi letade efter några till att ha i vår grupp. trodde du skulle platsa men tror ej det nu.

Anonym sa...

Shit vilken jävla otur du har Jennie! Tänk vilken lycka det hade varit att få vara med i en "Having Babies Group". Det är ju synd att du skriver det du känner och tycker i din egen blogg. Du kan ju starta en egen grupp som inte DOM får vara med i! Ha ha ha!