måndag 12 juli 2010

Mamma på galej!

Ja, nu ska jag minsann ut och resa igen. För ganska många månader sedan beslutade jag och två väninnor att vi ska försöka få igång en liten tradition av damträffar. Eftersom vi alla är akademiker av olika slag (lärare, läkare, lektor och så jag) så kom vi överens om att vi borde göra något produktivt och kultiverat på våra träffar. Vi har talat om att uppfinna saker, resa runt i Sverige och besöka betydelsefulla platser (Selma Lagerlöfs Mårbacka bland annat) eller bara ses och få bara vara en stund. Denna, vår första, träff ska ta plats i Stockholm och än så länge så är schemat ganska tomt. Vad som är bestämt är att vi ska på fotoutställning och att vi ska besöka Gudrun Sjödéns outlet. Mycket damigt.

Och juridiken då? Jovars, har äntligen lyckats få godkänt på en uppgift. Bara fyra kvar för att jag ska få lov att göra tentan. Juridik är inte för veklingar.

1 kommentar:

sara - mamma till wilda sa...

Var bor ni nu då?

Jag har en Nikon D80. Supernöjd med den