torsdag 15 juli 2010

Och så var hon hemma igen

Hemma igen efter ett par fantastiska dagar i Stockholm. Vilket väder! Vilka kläder! Och vilka damer! Har shoppat lite blygsamt på Gudruns outlet, men är så sjukt nöjd med mina inköp. Har köpt en jacka till hösten som jag ska visa upp så snart sambon kommit hem och fotograferat mig i den. Fotoutställningen var omtumlande och väckte otroligt mycket känslor, alla på sitt speciella vis. Vem kan inte beröras av Lennart Nilssons bilder? Jag vill titta bort och kände mig ytterst förlägen då jag tittade på en bildserie från Värmland, den var så otroligt "på riktigt" och pinsam. Vee Speers The Birthday Party kändes också lite rå och vissa av bilderna slängde sig på mig som en käftsmäll (en av dem är med i bildspelet). Och så var det ju Annie Leibovitz, som framkallade dagens varmaste känslor med allt från fantastiska familjefotografier till otroligt provocerande motiv (en ammande Jerry Hall bland annat).Visste ni att Annie blev mamma för första gången vid 51?

Vi har även åkt båt till Djurgården och upptäckt att Rosendals trädgårdar stänger pinsamt tidigt på kvällen, varit på en vampyrbar, badat på Långholmen och druckit vin på Lasse i parken. Och hur ofta har jag tänkt på sommarplugget? Det går att räkna på en av mina händers fingrar. Jag har verkligen haft semester.

Inga kommentarer: