onsdag 7 juli 2010

Senaste tiden




Helgen kring midsommar blev händelserik. Midsommarafton firade vi mitt i Småland hos Selmas farmor där vi roade oss med fårklappning, skogspromenader och fyrhjulsåkning. Selmas favoritfastrar tittade även förbi och blev båda utnämnda till "Bästa kompisar".

Småland gjorde oss varma i hjärtat och det blev mycket snack om att köpa sommarstuga i trakterna kring farmorn. Men vi har även talat om att köpa sommarhus i Skåne. Och i Norrbotten. Vi pratar mycket. Ni förstår hur jag menar va?

Dagen efter vi återkommit till hemmet begav sig jag och min smula på storstadssemester till Stockholm. Där träffade vi mina så otroligt saknade au-pairbarn och deras fantastiska mamma Catherine. Catherine jobbar numera för ett svensk företag som europarådgivare och reser numera ofta mellan London o Stockholm. Toppen för mig, hon är en stor karriärmässig förebild. Vi hängde på Skansen hela dagen och även här, liksom då vi var på Parken Zoo, var Selma mer imponerad av allt vatten än av djuren. Jag fick se både björnar och älgar och är mycket nöjd med detta. Även Holly, äldsta dottern, var imponerad av älgarna. Hon är även mycket imponerad av Sverige och håller i skrivande stund på att övertala sin mamma om en längre Sverige-vistelse eller till och med en flytt till vårt vackra land.

Inga kommentarer: