söndag 18 juli 2010

Men det är ju inte därför

Under Stockholmsvistelsen så diskuterade jag mina magproblem med en vän som är läkare (Inte jag som tog upp det, har doktorn semester så har hon!) Fröken doktor gav mig lite tips och råd och föreslog att jag kanske skulle prova mig på LCHF-kost. Hu och fy sa jag och menade på att sådant ska hon väl vara tväremot som läkare. Men det var hon inte och berättade att om man läser på vad kosten innebär så ser man att det inte handlar om att utesluta kolhydraterna helt. Jag läste på och nu vet jag att det faktiskt handlar om att utesluta sådant som är processat och sådant som innehåller allt för mycket stärkelse.

Eftersom jag är så evinnerligt trött på mina magproblem och lika trött på att höra från olika läkare att jag har en känslig mage och att jag får acceptera det, så bestämde jag mig häromdagen för att prova kosten ett tag. Kan det hjälpa andra med magproblem, så kan det kanske hjälpa mig. Jag äter dock mer grönsaker och mjölkprodukter än vad som rekommenderas för de som äter LCHF i viktminskningssyfte eftersom jag är helt nöjd med vikten min. Så nej, min anledning är inte den samma som Katrins.

1 kommentar:

Natalie sa...

Hej! En obekant sporadiskt besökande läsare ger sig till känna. Först ett tack för att ni delar med er av era lustiga upptåg! Man får sig några skratt, då och då, barn är ju bara för härliga! :) (Jag får njuta av barns klokhet om dagarna, då jag jobbar som förskollärare...)

Ville bara fråga hur det har gått med din mage? Funkade det och isf hur? Har också en strulig mage, som jag medicinerar, men fästmannen har det desto värre...

Hade gott!
/Natalie