tisdag 20 juli 2010

Skrämselhicka

Blodgivning brukar oftast vara en ganska avslappnande och lugn upplevelse men igår lämnade jag blodcentralen med en, om än så liten, gnagande känsla i magen. Mitt blodvärde har sjunkit ganska mycket igen. Sist jag var och lämnade blod låg jag på fantastiska 135 men igår hade det sjunkit till 118. Att ha ett blodvärde på 118 är ingen panik, det hade jag även då jag var gravid. Nej oron sitter i att det sjunkit så pass mycket. Jag har varit otroligt trött den senaste veckan, utan någon egentlig förklaring och därför blev jag lite rädd då sköterskan sa att blodvärdet inte såg helt bra ut. Jaja, det är säkert ingen fara och jag kommer med största sannolikhet slippa att bli Sjuka mamman igen. Jag lovade dock sköterskan att jag skulle gå och ta ett prov på labbet nästa vecka, bara för att vara säker.

Jag har dock börjat fundera på om detta kan ha något med mina magbesvär att göra. När jag har letat information om vad som kan fela min mage har jag förstått att man kan få en slags anemi av inflammation i magsäcken, och detta ska jag ta upp det med min läkare vid nästa besök. Att man ska behöva göra allt själv! ;)

Inga kommentarer: