söndag 5 oktober 2008

Slutkörda och kliniskt rent

Större delen av denna helg har gått åt att nästintill sanera vårt hem, det har tyvärr varit ganska ont om tid den senaste veckan/veckorna och vi har knappt fått tid över till att diska. Nu har Smulans Mamma äntligen lämnat in sin tenta, sitt pm och allting annat som hon hade och självklart blev det bra, som det alltid blir. Och nu när allting är klart och vi hade en ledig helt, som vi inte haft på hur länge som helst känns det som spenderade vi den med att städa lägenheten, och då menar jag städa. I alla hörn och överallt annars är det nu superrent. Jobbigt som f*n men nu när allting är klart var det helt klart värt allt jobb.

Sen måste jag bara tillägga att jag tycker att vi är helt otroliga föräldrar, vi klarar detta med föräldraskap otroligt bra på alla sätt och vis. Jag är väldigt stolt över oss, över alla tre.

Stolt är jag också över att lilla Smulan nu har börjat ta sig fram på ett kryp-liknande sätt. Väldigt stolt men det gör mig även väldigt trött, vänder man ryggen till så har hon inte bara flyttat sig halvvägs genom lägenheten utan även plockat sönder TVspel, dragit ner tidningar från bordet, ätit upp ett par strumpor (som låg där innan vi städade) och nästan vält omkull sin stol.

Hon är väldigt duktig men trött blir man.

Inga kommentarer: