måndag 13 oktober 2008

Smulans nya flaskor


Inte mycket av all den skräckinformation om bebisar och deras tillbehör har påverkat mig, inte ens efter att Selma föddes. Visst har jag tagit mig en funderare efter jag hört något, men oftast slagit det ifrån mig och inte blivit speciellt upprörd. Detta var läget tills jag en dag fick höra på radion att barn kan få lägre intelligens av en viss sorts plast som finns i de flesta nappflaskor. Ve och fasa, min dotter ska minsann inte behöva riskera något sådant! Alla Selmas flaskor plockades då varsamt undan och två nya, giftfria, inhandlades strax. Vi vill ju inte vara orsaken till att dotterns nobelpris går om intet.

Så nu, en blå och en rosa MAM. Mycket balanserat.

3 kommentarer:

Det bästa med livet... sa...

Jag har fått tag på en sån flaska. Sen var dom slut i hela skurup! Medvetna bönner :-p

Anonym sa...

åh din stackare! (syftar på bilden med ankan;) fortfarande sugen på en bild på lillan... men förstår er om ni inte vill visa henne!

Mamman och pappan sa...

det bästa med livet: Vi vet ett ställe som säljer, säg till om du vill importera. ;)

Mimmi: Hade helt glömt bort bilden, ska fixa! :)