onsdag 16 januari 2008

Förberedelser

Terminen är äntligen slut och jag kan koncentrera mig på att bara ta det lugnt. Fast helt lugnt har det inte blivit. Vill vara så förberedda som möjligt då semlan behagar att infinna sig så vi har satt igång med att fylla frysen med matlådor och hålla lägenheten välstädad.

Har än en gång insett vilken lyx det är att bara kunna ta det lugnt och göra vad jag vill. Har inte riktigt insett att jag haft en hel del att göra innan, men när jag nu sätter mig och läser en bok jag själv valt att läsa inser jag hur längesedan det var som jag kunde göra något sådant. Det har blivit ett par böcker de senaste dagarna. Just nu håller jag på att plöja Läckbergs deckare, lättläst och skön avslappning för hjärnan. Efter det, om tid finns kvar, blir det några böcker av Selma Lagerlöf och Paulo Coelho.

Nä, nu tillbaka till fåtöljen och en ny bok. Imorgon väntar en mindre operation för sambon, en illaväxande visdomstand ska skäras ut. Stackars, stackars. Och det menar jag med allra största medlidande.

Inga kommentarer: