fredag 25 januari 2008

Jaha... och nu då?

Oj... imorgon, eller mer exakt om 46minuter (när jag skriver den här raden) är det beräknat att vår lilla Selma ska komma. Hon kommer få allt från ett utseende till ett personnummer. Kan ni tänka er det? Hon är inte bara en stor bula längre. Tänk om hon kommer imorgon? Kan ju erkänna att det känns ganska spännande, spännande är det ordet som jag kan använda som är närmst vad jag känner. Men självklart är det mer än så.

Sen skulle jag också vilja säga till alla er vi har lovat att ringa så fort hon är här att vi kommer höra av oss så fort vi kan men det finns en ganska stor risk att vi är uppspelta (hör och häpna) så att vi inte hör av oss på exakt den tidpunkt vi har lovat. Men självklart kommer vi ta oss tid att skryta för alla om vår lilla gumma.

Vad tror ni? På jobb har vi haft en hel del diskussioner om vilken dialekt hon kommer få så småningom. I och med att vi båda två är skåningar och bor här i Örebro. Gnälla på skånska kanske? vad tror ni?

Som slutsats kan jag säga att detta är så otroligt spännande och kul och tack till alla trevliga och uppmuntrande kommentarer. Vi läser alla och ska försöka att svara på dom alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi är också två skånska föräldrar bosatta i Örebro. Dottern talar i stort närkingska men med skånska inslag ( t ex säger hon "tändorrna" istället för tänderna och när mormor kommer på besök blir "Ja" till "jau") Rart, tycker jag. :-)
/Helene www.villalette.se