lördag 26 januari 2008

Ja, så var det den där dagen då.

Nu får hon gärna dyka upp, eller ner, när som helst. Har inte mycket mer att sysselsätta mig med och längtar faktiskt en hel del efter att få bli mamma. Är förkyld och har lite ont i ögonen, men förutom detta mår jag tipptopp. Inte det minsta lilla tecken på att något skulle vara på gång, inte ens smulan verkar förbereda sig utan rumsterar vilt som vanligt.

För att få tiden att gå ska jag idag laga lite fler matlådor. Plastmormors pastasås blir det i storstora grytan idag, en delikat rätt som kommer kännas perfekt att ha till hands om vi inte orkar laga något. Igår blev det bak igen. Jag provade ett nytt recept på kanelbullar, vilket var synnerligen bättre än det gamla. Det blev även bananmuffins, som gjordes något lättare med kesella och fullkornsmjöl. Just nu har jag massa bullar i frysen och en mycket nöjd sambo.

Inga kommentarer: