lördag 26 januari 2008

Hon tog mitt hår!

Burret som ska kureras med no poo-metod


Eller nja... jag lät henne kanske. Passade på att gå till frisören och fräscha upp håret inför den kommande stora livsomställningen. Problemet är bara att vår frisör är otroligt ambitiös, grundlig och släpper inte iväg sina kunder förrän hon har lyckats deporterat den allra sista slitna hårtoppen. Mitt hår känns underbart igen, men jag var gråtfärdig då jag insåg att hon kapat 5-10 cm på mitt äntligen uppnådda glamoursvall. Har gått och muttrat och kännt mig hopplöst trist varje gång jag passerat en spegel, sedan försökt uppmuntra mig själv med att håret kommer vara till min belåtenhet igen till sommaren. För att verkligen få er att förstå hur hemskt kort håret har blivit bad jag sambon fotografera mig så att jag kunde visa upp min bedrövelse. När jag sedan såg bilden blev jag ganska förvånad. Mitt hår är inte alls så kort som jag trodde att det var, och helt plötsligt känner jag mig fabulös igen.

Inga kommentarer: